Til julemarkeds-
representantene

Julemarkedskomitéen er ansvarlig for gjennomføringen av julemarkedet. 

Og hold pusten nå: Julemarkedskomitéen består av hovedkomitéen (en håndfull frivillige foreldre) og julemarkedsrepresentantene (to fra hver klasse/barnehageavdeling, samt to fra skolens administrasjon). 

Og de to julemarkedsrepresentantene i hver klasse/avdeling er bindeleddet mellom julemarkedskomitéen og alle foreldrene. 

Representantene velges for minst 2 år av gangen, og det er fint om man får til en overlapping slik at det alltid er én representant som har vært med før. Slik får man overført informasjon og kunnskap fra år til år. Representantene i hver klasse eller avdeling fordeler arbeidsoppgavene seg imellom.

Julemarkedet ligger under FAUs ansvarsområde, og hovedkomitéen rapporterer til FAU og skolen.




Arbeidsoppgaver for julemarkedsrepresentantene

1. Det er tre julemarkedsmøter (som kan fordeles mellom representantene).
Møtene holdes på onsdager i skolens foajé. Møtetid er fra 19-21. 


Møtetidspunkt 2024
Uke 39: Onsdag 25. september, kl 19-21
Uke 42: Onsdag 16. oktober, kl 19-21
Uke 44: Onsdag 30. oktober, kl 19-21 (Kun ved behov)
Uke 46: Onsdag 13. november, kl 19-21
Evaluering etter markedet lørdag 23. november, kl 18.30


2. Organisering av fellesproduksjon i din klasse/avdeling.
• Det må bookes tid og sted for produksjonen.
• Det må handles inn, eller innhentes det som trengs til produksjonen.
• Foreldrene må bli kalt inn.
• Og det er veldig hyggelig om det ordnes med litt kaffe og kos! 

Innkjøp betales fra klassekassene mot kvittering.
Skal dere booke rom på skolen gjør dere det hos Hanne på skolekontoret.
Her må dere også hente nøkler.

Obs! Lås dørene til skolen og rommene dere møtes på mens dere har fellesproduksjon. Det har vært noen tilfeller der uvedkommende har kommet seg inn. Og husk å låse når dere er ferdige : )


3. Innsamling av loddpremier for sin klasse/avdeling. Det skal leveres minst to premier til lotteriet fra hver klasse. Én av premiene skal være fra fellesproduksjonen, den andre samles inn fra klassens foreldre.
Loddpremiene skal leveres til Hanne på skolekontoret senest fredag 10. november.


4. Delta på rigging fredag, og være tilstede som en slags supervisor for din klasse på selve markedet lørdag – i tillegg til rydding i etterkant (dette fordeles mellom representantene).

5. Være med på samling etter julemarkedet kl 18.30. Her må begge representanter være med. Her går vi gjennom ting som må forbedres eller tas hensyn til neste år. I tillegg spiser vi litt og klapper oss selv på skulderen etter et flott gjennomført julemarked!

6. Ha ansvar for å finne nye julemarkedsrepresentanter (hvis dette er nødvendig) på siste foreldremøte før sommerferien hvert år. Nye navn, klasse og mailadresse sendes til hk.julemarked.nesodden@gmail.com

Det er viktig å melde inn alt som skal kommuniseres ut på nettsiden til kristinsauge(alfakrøll)gmail.com

Forrige
Forrige

Om vaktene

Neste
Neste

Arrangementet